12345678
12345678
12345678
12345678
12345678
Maksymalnie 2 mln zł na okres do 10 lat
12345678
12345678
12345678
12345678
2015-11-09

Informacja dla beneficjentów działań 8.1 oraz 8.2 POIG

Szanowni Państwo, uprzejmie przypominamy, że do ostatniego dnia kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanych przez Państwa projektów wszystkie działania w ramach projektu muszą zostać zakończone, wydatki poniesione, a cel projektu osiągnięty. Jest to również dzień, do którego należy złożyć wniosek o płatność końcową rozliczający poniesione przez Państwa w ostatnim etapie projektu wydatki.
 
Informujemy ponadto, że ze względu na zbliżający się termin zamknięcia Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, wszystkie projekty muszą zostać zakończone i ostatecznie rozliczone w terminie pozwalającym na przedstawienie wydatków z nimi związanych w ostatniej deklaracji wydatków przekazywanej do Komisji Europejskiej.
 
Terminy z tym związane nie mogą ulec przesunięciu. Nierozliczenie projektów w obowiązujących terminach będzie skutkowało brakiem możliwości dofinansowania wydatków z funduszy unijnych, a w konsekwencji utratą części środków przyznanych w ramach Programu. W związku z powyższym niezmiernie istotne jest sprawne rozliczenie projektów, które są realizowane w najpóźniejszym możliwym okresie kwalifikowalności wydatków, a do takich zalicza się projekt wdrażany przez Państwa.

Biorąc powyższe pod uwagę prosimy o dochowanie szczególnej staranności w przygotowaniu dokumentacji związanej z Państwa wnioskiem o płatność końcową i terminowe złożenie w Regionalnej Instytucji Finansującej. Informujemy, że biorąc pod uwagę ograniczone terminy na rozpatrzenie wniosku, nie będzie on mógł podlegać wielokrotnym uzupełnieniom. Prosimy zatem o kompleksowe uzupełnienie dokumentacji i złożenie ewentualnych wyczerpujących wyjaśnień w odpowiedzi na wezwanie do korekty/uzupełnień, które zostanie, w przypadku istnienia takiej konieczności, skierowane do Państwa w wyniku weryfikacji złożonego wniosku o płatność.

Informujemy jednocześnie, że niezłożenie prawidłowej i kompletnej dokumentacji w odpowiedzi na wezwanie będzie skutkowało odrzuceniem wniosku lub rekomendowaniem tylko części wydatków przedstawionych do dofinansowania. Ponadto prosimy o wzięcie pod uwagę, że termin dostarczenia wymaganych uzupełnień nie będzie mógł zostać wydłużony ponad obowiązujący umową o dofinansowanie.

Liczymy na zrozumienie przez Państwa istotności opisanych kwestii oraz pełną współpracę z Państwa strony w powyższym zakresie. Mamy nadzieję, że dzięki temu wydatki przedstawione przez Państwa będą mogły zostać rozliczone i dofinansowane w pełnej wysokości, pod warunkiem spełnienia wymogów wynikających z umowy o dofinansowanie.

W przypadku wątpliwości dotyczących przygotowania/załączenia właściwych dokumentów do wniosku o płatność prosimy o kontakt z pracownikami właściwej Regionalnej Instytucji Finansującej.
Partnerzy
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Lubuski Lider Biznesu
Lubuskie.pl

Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna

ul. Fryderyka Chopina 14
65-001 Zielona Góra
Czynne w godz. od 8:00 do 16:00
tel. +48 68 327 05 04
e-mail agencja@region.zgora.pl

Adres do korespondencji: 

ul. Bohaterów Westerplatte 32
65-001 Zielona Góra

 

Informujemy, że nasza strona używa plików cookies. Jeśli nie wyrażasz zgody na powyższe powinieneś dokonać zmian ustawień swojej przeglądarki.
Zamknij
Agencja Rozwoju Regionalnego Spółka Akcyjna nie wspiera starszych wersji przeglądarek, które mogą nie obsługiwać wszystkich funkcjonalności serwisu. Prosimy o skorzystanie z najnowszych wersji przeglądarek Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub innych.
Zamknij