Adresatem działań są dwie grupy osób: studenci i absolwenci u progu kariery zawodowej (19-29 lat) oraz osoby z doświadczeniem na rynku pracy (30-49 lat), biorące pod uwagę prowadzenie własnego biznesu.
W kreacji wykorzystano motyw bohatera Pikto Przedsiębiorcy, z którym utożsamiać może się każdy. Tak jak on, każdy może wpaść na dobry pomysł biznesowy, niezależnie od tego kim jest i skąd pochodzi. Kręcąca się głowa Pikto bohatera jest również logotypem Narodowego Programu Przedsiębiorczości, którego nazwa podkreśla ogólnopolski charakter kampanii.
Planowane działania
Z myślą o młodszej grupie docelowej powstała platforma internetowaz testem przedsiębiorczości - jego poprawne wypełnienie będzieprzepustką do dalszego etapu konkursu polegającego na przygotowywaniu biznesplanów, z których najlepszy zostanie nagrodzony kwotą 60 tys. zł..Działania skierowane do młodych przedsiębiorców będą wspierać Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, partner Programu.
Druga część programu, skierowana do starszej grupy obejmie Konkurs dla władz lokalnych - burmistrzów, którzy wraz z mieszkańcami będą walczyli o tytuł „Miasta ludzi przedsiębiorczych". Również w tej grupie przewidziany został konkurs biznesplanów - autorzy 10 najwyżej ocenionych zyskają fachową pomoc w ich dopracowaniu, a najlepszy - finansowanie realizacji (60 tys. złotych). Dodatkowo zostanie zorganizowany specjalny cykl wydarzeń plenerowych w miejscowościach zamieszkania autorów 10 najlepszych pomysłów.
Więcej informacji na stronie internetowej projektu (link)